Kundservice

Behöver du hjälp?

Du hittar svaren på vanliga frågor nedan.

För att inleda en konversation med vår kundtjänst, klicka helt enkelt på chattikonen som finns i det nedre högra hörnet av din skärm. Du kommer att ha möjlighet att bifoga filer som exempelvis foton om det behövs. Även om vi strävar efter att svara snabbt så kan det finnas tillfällen då vi inte kan ge ett omedelbart svar. Du kommer dock att ha möjlighet att lämna dina kontaktuppgifter och vi kommer att kontakta dig så snart som möjligt.

Du är mer än välkommen att maila oss om det passar dig bättre än att använda vår chattfunktion.

Chatt: Nedre högra hörnet av din skärm

E-post: help@vossington.com

Din beställning

Du kan returnera eller byta varor som du beställt inom 100 dagar efter att du mottagit varorna.

För att påbörja en retur eller byte, vänligen skicka ett meddelande till oss så återkommer vi så snart som möjligt med ytterligare instruktioner.

Tidsperioden för att en återbetalning ska visas på ditt bankkonto beror till stor del på din banks policy. Även om det potentiellt kan ta upp till 10 arbetsdagar så dyker återbetalningar vanligtvis upp på bara några dagar. För att få en mer exakt tidslinje rekommenderar vi att du kontaktar din bank eller ditt kreditkortsföretag för att förstå deras specifika hanteringstider för återbetalningar.

Att uppleva besvikelsen över att ta emot skadade eller felaktiga varor är verkligen aldrig roligt. Men du kan vara säker på att vi är här för att hjälpa dig att lösa det här problemet.

För att påbörja ditt ärende behöver vi fyra specifika foton från dig:

  1. Ett foto av förpackningen
  2. Ett foto av fraktetiketten på förpackningen
  3. Ett foto av hela produkten
  4. Ett foto som tydligt visar skadan på produkten (eller tydligt visar att det är fel vara)

När du har tagit dessa fyra foton, skicka dem till oss i ett meddelande. Inkludera ditt ordernummer i meddelandet och ange vilken vara som antingen var skadad eller felskickad.

Låt oss dessutom veta om du vill ha en ersättningsvara skickad eller om du hellre vill ha en återbetalning.

Vi är angelägna om att svara på ditt meddelande så snart vi kan.

Vi förstår hur frustrerande det kan vara att vänta på en försändelse som verkar ha försvunnit. Så här kan du göra som första steg för att hitta ditt paket:

  1. Kolla upp spårningsnumret som vi skickade i e-postmeddelandet med leveransbekräftelsen. Kontrollera transportörens hemsida och bekräfta om paketet är markerat som "levererat".
  2. Kontrollera leveransadressen i orderbekräftelsen som du fick via e-post för att säkerställa att den stämmer överens med din avsedda leveransplats.
  3. Se dig omkring i din fastighet och fråga alla du delar din adress med (exempelvis dina grannar) om de har tagit emot ditt paket. Det kan också vara bra att kolla efter paketet runt ingångarna till din bostad, särskilt på verandor, buskar, garage, trapphus eller andra platser som kan skydda ditt paket från stöld eller väder. Tänk på att leveranspersonen också kan ha använt plastpåsar för att skydda mot väder och vind.

Om du inte kan hitta ditt paket efter dessa steg, vänligen skicka ett meddelande till oss så att vi kan påbörja en spårningsprocess med transportören.

Ja, du har möjlighet att avbryta din beställning genom att skicka ett meddelande till oss. Observera dock att detta inte garanterar att din beställning kommer att avbrytas. Om din beställning redan har vidarebefordrats till slutskedet av logistikprocessen på lagret så kommer det att vara utom räckhåll för oss att avbryta beställningen. Men du kan vara säker på att vi kommer att återkomma till dig så fort som möjligt för att bekräfta om din avbeställning har lyckats eller inte.

Våra produkter

Absolut, alla våra produkter kommer tillbaka i lager. Vi växer för närvarande i snabb takt och säljer tyvärr slut snabbare än vi hinner med i produktionen. Följaktligen kan specifika datum för när produkterna kommer tillbaka i lager ibland vara otydliga, vilket vi ber om ursäkt för. Även om vi inte erbjuder förbeställningar just nu uppmuntrar vi dig att anmäla dig till vår väntelista genom att klicka på aviseringsknappen på den slutsålda produktens produktsida. På så sätt kommer du att meddelas så snart varan du vill ha är tillbaka i vårt lager.

Vi använder plexiglas i våra ramar eftersom det liknar vanligt glas men ger ytterligare fördelar. Det är inte bara lättare än vanligt glas, vilket gör upphängningen på väggen säkrare, utan det är också mer motståndskraftigt mot glassplitter ifall olyckan skulle vara framme. Eftersom plexiglaset inte går sönder lika lätt så skyddas ramarna dessutom under transport, vilket minimerar eventuella skador under transporten.

Nej, plexiglaset i våra ramar har en viss grad av reflektion och klassas inte som glansfritt.

Nej, vi har för närvarande inga passepartouter till försäljning och våra ramar är inte försedda med passepartouter. Men du får garanterat plats med en passepartout tillsammans med ett foto eller en affisch i våra ramar.

Nej, våra ramar är inte syrafria. För att skapa en syrafri installation för ditt konstverk med våra ramar föreslår vi att du sätter in ett syrafritt papper mellan ditt konstverk och bakskivan, samt använder en syrafri passepartout mellan plexiglaset och ditt konstverk. Dessa åtgärder kommer att ge din värdefulla konst extra skydd. För närvarande har vi inga passepartouter eller papper till försäljning i vår butik.

Våra ramar är utrustade med hängare på baksidan för vertikal eller horisontell upphängning på vägg. Du måste dock själv tillhandahålla kroken, spiken eller skruven för själva väggfästet. Vad som krävs för väggfästet varierar beroende på din väggtyp. För tillfället har vi inga krokar, spikar eller skruvar till försäljning i vår butik.

Nej, måttbeställda ramar är inte en del av vårt nuvarande utbud. Istället ligger vårt fokus på att tillhandahålla massproducerade ramar i ett brett urval av standardstorlekar.